Nissan Micra

Nissan Micra története

Nissan Micra lényeges átalakuláson ment át az évek alatt. Az első generációs Nissan Micra kisautót a japán Nissan autó gyártó gyártotta 1982-1992 között.

K10: Első generációs Nissan Micra

A Nissan Micra 1982 októberében jelent meg Japánban. Az európai piacon 1983 júniusában, Kanadában pedig 1984-ben mutatták be. Egyike volt a legkedveltebb kisautónak, amelyet 1983-ban vezettek be az európai piacra. Ugyanebben az évben dobták piacra a Fiat Uno-t, a Peugeot 205-t, és a Ford Fiesta második generációját. Nagy-Britanniában rendkívül jól fogyott, 1989-ben érte el az évi 50 000-nél is több eladási csúcsot, és korának egyik legnépszerűbb importált autója volt.

Nissan Micra K10

Nissan Micra k10

A Micra különösen alacsony üzemanyag-fogyasztású volt, amelyet a csak a Micrában használt, speciálisan kifejlesztett motor, a szokatlanul magas áttétel és különösen alacsony tömeg tette lehetővé. A korai európai kivitelben mindössze 630 kg. Az alacsony tömegű cél minimális szigetelést igényelt, ami azt jelenti, hogy a korai Micrák meglehetősen hangosak voltak.

A karosszériát eredetileg a Fiat számára tervezték. A Micra kezdetben rendkívül kifinomult, teljesen alumínium MA10S SOHC motorral volt kapható. Az európai piac autói 50 LE-t (37 kW; 49 LE) vagy 55 LE-t (40 kW; 54 LE) fejlesztettek ki az öt fokozatú váltóval.

A Micra jó hírnevet szerzett megbízhatósága és gazdaságossága terén. 1995-ben a Német Autós Szövetség (ADAC) által végzett, négy-hat éves autók megbízhatósági felmérésében a kisautók kategóriájának élén végzett, 1000 járműre vetítve 7,5 meghibásodást regisztráltak a négyéves Micráknál és 11,5-öt a hat éveseknél.

Második generációs Nissan Micra K11

A második generációs Nissan Micra K11, az Egyesült Királyságban, Japánban és Tajvanon készült. Japánban 1992 januárjában mutatták be. Vadonatúj, teljesen alumínium 1,0 literes és 1,3 literes 16 szelepes motorok hajtották. Nagyobb 55 LE (40 kW; 54 LE), illetve 75 LE (55 kW; 74 LE) teljesítménnyel. Egyes modelleknél választható volt a CVT automata sebességváltó és a szervokormány, és a felszereltségi listán olyan biztonsági berendezések is szerepeltek, amelyek ebben a piaci szegmensben általában nem elérhetők. A vezetőoldali légzsák opcionális volt.

A légzsákok, blokkolásgátló fékek, elektromos ablakemelők, központi zár és légkondicionáló a Nissan Micra K11 termékcsalád egyes modelljei alapfelszereltségként vagy opcióként szerepeltek.

Az autó elnyerte az Európai Év Autója díjat 1993-ban (ez az első japán autó), és a Good Design Award-ot (Kereskedelmi és Ipari Formatervezési Díj Japánban), valamint az Év Autója Japán díjat 1992-ben. 1993-as bemutatásakor elnyerte az Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája Az Év Autója díjat Japánban. Számos díjat nyert, a Nissan gyártotta a V3 Award kiadást. Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Micra#First_generation_(K10;_1982)

Az 1996-os kisebb változtatások után a Micra 1998-ban, hat évvel megjelenése után megújult. 1997 végén bemutatták a facelift változatot, amelyet 1997 végétől 2003 elejéig gyártottak.

Az első modellekhez képest összesített vizuális változtatások között szerepelt a felülvizsgált első hűtőrács és a fényszórók, az újratervezett első és hátsó lökhárítók, a kerek oldalsó visszajelzők helyett az ovális kialakítás, a belső tér és a műszerfal jelentős változtatásai, az újratervezett hátsó lámpák lencséi, valamint a rádióantenna.

2000 végén az eredeti arculatváltást egy második, K11C néven ismert változat váltotta fel. Bár kívülről még mindig nagyon hasonlónak tűnt, a motorokat frissítették, hogy az újabb egyedi tekercs rendszerrel működjenek (míg a korábbi modelleket egy forgalmazó). Emellett eltávolították a másodlagos katalizátort és megnagyobbították a primer katalizátort. A további külső változtatások között szerepelt az új lámpák a lökhárítón, a megváltozott alsó karosszéria, a narancssárga irányjelzők és a belső apró változtatások. A további változtatások között szerepelt az újratervezett hátsó ablaktörlő, amely nem függőlegesen, hanem vízszintesen támaszkodott, és a középső, magas fokozatú féklámpát csökkentették, és a csomagtartó polc helyett a hátsó ablak tetejére szerelték fel.

A korábbi K11-ekben kínált 1,3 literes (1275 ccm) CG13DE motort a második facelift során eltávolították, és egy 1348 köbcentis “1,4” egységgel váltották fel. Az 1,0 literes CG10DE maradt a második facelift modellekben, de valamivel nagyobb teljesítményt nyújtott (60 LE (45 kW) a korábbi 53 LE-s (40 kW) képest.

Harmadik generáció Nissan Micra K12 (2002–2010)

A Nissan Micra K12 következő változatát sorozatgyártásban a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatták be. A japán piacra 2002 februárjában, az európai piacra pedig 2002 végén vezették be.

A Nissan Micra K12 átalakították, új, 70 mm-rel hosszabb tengelytávval (a Renault-val együtt fejlesztették), megnövelt magassággal és szélességű, és a sárvédőkbe benyúló kiemelkedő fényszórók.

További jellemzők közé tartozik a csúsztatható hátsó ülés és az opcionális kulcs nélküli gyújtás. A motorpaletta tartalmazott továbbfejlesztett 1,2-es (CR12DE) és 1,4-es ( CR14DE ) benzines modelleket, valamint egy Renault-tól származó 1,5-ös dízelmotort. Az előző modell automata CVT sebességváltóját hagyományos automata sebességváltó váltotta fel.

2006-os facelift változtatások közé tartozik az átlátszó első visszajelző lámpák hozzáadása. Az új, hétküllős, 15″-os kerékburkolatok kialakítása. A karosszériaszínű elektromos külső tükrök és az ajtókilincsek, az első ülések továbbfejlesztett alátámasztással, valamint a CD-audiorendszer.

A K12-es alvázon megszületett a kupé kabrió modell; a Nissan Micra C+C . A járművet a 2005- ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.

2007 végén a Nissan Micra ismét megújult. Számos kozmetikai finomítás volt rajta: minden modell tartalmazta a K12 160 SR-ből vett szabványos versenyrácsot. Az első fényszórókat rendbe hozták, világoskékre festett oldalsó lámpákkal. A visszajelzőket befogadó rácsokat króm szegélyekkel látták el. Belül új ülésszövet-kialakítások voltak. Az új felszerelések közé tartozott a sebességre figyelmeztető hangjelzés, a Bluetooth-kapcsolat a járművel és a tolatásérzékelők.

Minden modellt (kivéve a belépő szintet) sport lökhárítókkal és légterelőkkel szerelték fel az oldalakon és hátul. Egyes modellekhez nagyobb külső tükrök is kerültek. 2009-ben Japánban összesen 31 600, világszerte pedig közel 122 000 darabot adtak el.

Negyedik generáció (K13; 2010)

2009. október 1-jén mutatták be a negyedik generációs Nissan Micra első vázlatait. Több mint 160 országban értékesítették, köztük 2010 márciusától Thaiföldön, 2010 júliusától Indiában, 2010 novemberétől Európában, 2010 decemberétől pedig Indonéziában. Ez volt az első Micra, amely egy észak-amerikai üzemben épült, annak ellenére, hogy ez generációnak nem volt értékesítése az Egyesült Államokban.

Az új, 1,2 literes, 3 hengeres motorral. Az új alapjárati leállító rendszer a jelentések szerint 2,0 km/l-rel javítja az üzemanyag-fogyasztást. A Micra légellenállási együtthatója mindössze 0,32-es, részben az elegáns tetővonalnak köszönhető, megemelt hátsó résszel, amely optimálisan igazítja a légáramlást a hátsó oldalakhoz és a karosszéria egyéb, a légellenállást csökkentő elemeihez, mint például a külső tükrök, a nagy első légterelő. és az alváz konfigurációja.

A Micra 2013-as faceliftjét a 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatták be. A Nissan Micra változásai közé tartozik az új első és hátsó külső megjelenés , új hűtőrács Nissan-jelvénnyel, amelyet egy krómozott, kiterjesztett V-alakú motívum „tartott”, új motorháztető, szárnyak, fényszórók és első lökhárító; első ködlámpák és krómozott burkolat, új lökhárító, új LED-es hátsó lámpák és új betöltő panel a csomagtérajtó alján, új 15 colos könnyűfém keréktárcsák (opcionális gépi kivitelezésű 16 colos könnyűfém keréktárcsák), a vezető előtti műszergrafika továbbfejlesztett nagyobb áttekinthetőség, új középkonzol átformált szellőzőnyílásokkal, fényes fekete bevonat a középkonzolon, ezüstös megjelenés a sebességváltó.

Ötödik generáció K14, 2016-tól

Az ötödik generációs Micra a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatkozott be.  Teljesen új külső és belső kialakítású. Az ötödik generációs Micra csak Európában és bizonyos piacokon, például Dél-Afrikában, Izraelben, Törökországban és Marokkóban kapható. Az európai értékesítés 2017 márciusában kezdődött.

Motorválasztékát a Renault Clio IV -től kölcsönözte. Egy belépő szintű, 70 LE (52 kW; 71 LE) teljesítményű, 1,0 literes benzinmotor az alapmotor, emellett 1,5 literes, 90 LE (67 kW; 91 LE) dízel motorral is kínálták. 0,9-es benzinmotor, amely 90 LE-t (67 kW; 91 LE) (95 LE-t (71 kW; 96 LE) overboost funkcióval) ad le. A K14 Micra nyomkövetési rendszerrel felszerelt, amely a fékek finom benyomásával akadályozza meg az alulkormányzottságot.

Hozzászólások lezárva.