Nissan Juke

Nissan Juke információk

A Nissan Juke kisautót 2012-tól gyártják. Stílusos megjelenéséről és sportos teljesítményéről ismert. A Nissan Juke a formabontó kialakításával már több mint egymillió vásárlóra talált szerte a világon. Az új modell folytatja mókás külsőjét. 2020-tól az új Nissan Juke belső terében elöl és hátul is megnőtt az utastér. Puha tapintású anyagok találhatók a műszerfalon. Sportos ülések, érintőképernyő és középkonzolra szerelt sebességváltó kar jellemzi. Ezen kívül a Nissan személyre szabott csomagot is kínál az új Juke-hoz.

Új Nissan Juke 2020-tól

Nissan Juke kisautó információAz új Nissan Juke 1,0 literes, háromhengeres DIG-T turbó-benzines motorral rendelkezik, 115 lóerővel. Hatsebességes kézi vagy hétfokozatú DCT autómata váltóval van párosítva. Három vezetési mód választható: Eco, Standard, Sport.

  • Közlekedési táblákat felismerő rendszer
  • Beépített segélyhívó rendszer
  • Holttér figyelmeztető rendszer
  • Blokkolásgátló rendszer (ABS)
  • ASR [kipörgésgátló],
  • Gyermekülés előkészítés [ISOFIX],
  • Információs rendszer: 7′-os érintőképernyős, színes multifunkciós kijelző
  • Intelligens kulcs
  • Keréknyomás ellenőrző rendszer
  • bőrbevonatú sebességváltókar
  • Légkondícionáló berendezés [ACC] automatikus
  • Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák
  • Sávváltást segítő és sávtartó rendszer
  • Sebességtartó [tempomat] és sebességkorlátozóautomatika [speed limiter]
  • Stop&Start rendszer: a motor automatikus leállítása és újraindítása
  • Ultrahangos parkolásirányító rendszer hátul
  • Visszagurulásgátló Hill-Holder

Nissan Juke közlekedési táblákat felismerő rendszer

A közlekedési táblákat felismerő rendszer (TSR  angolul: Traffic Sign Recognition). Tájékoztatja a vezetőt az aktuálisan érzékelt sebesség korlátozásról.

A rendszer érzékeli a kamera segítségével, ami a belső visszapillantó tükör előtt helyezkedik el. A közlekedési tábla információt és megjeleníti azt az információs kijelzőn. A kamera által felismert táblák kombinációja alapján kerülnek megjelenítésre. A TSR információk minden esetben a gépjármű információs kijelzőjének tetején jelennek meg. Opcionálisan megjeleníthetők a kijelző középső részen is.

A TSR rendszer feladata a vezető támogatása és az információk továbbítása a vezető felé. A rendszer nem figyeli a közlekedési helyzeteket a vezető helyett, illetve nem felelős a biztonságos vezetésért. Nem előzi meg a gondatlanságból fakadó baleseteket. Minden esetben a vezető felelőssége ébernek maradni és biztonságosan vezetni.

Nissan Juke közlekedési táblákat felismerő rendszer működése

A közlekedési táblákat felismerő rendszer a következő típusú táblákat jeleníti meg:

  • A legfrissebb érzékelt sebesség korlátozás.
  • Mozgó járművekre vonatkozó tilalmak vége.
  • Nincs sebességkorlátozás információ.
  • Előzési tilalom.
  • Előzési tilalom vége.
  • Feltételes sebességkorlátozás
  • Megengedett jobbra kanyarodás

Figyelmeztetés! A Traffic Sign Recognition (TSR) (közlekedési táblákat felismerő) rendszer célja, hogy segítse a vezetőt a körültekintő vezetésben. A vezető felelőssége, hogy körültekintően és biztonságosan vezessen. Betartsa a vonatkozó közlekedési szabályokat, beleértve a közlekedési táblákat is. Előfordulhat, hogy a következő körülmények között a közlekedési táblákat felismerő rendszer nem működik megfelelően:

  • Ha eső, hó vagy egyéb szennyeződés rakódik le a szélvédőre az TSR kamera elé.
  • Ha a fényszórók nem világítanak megfelelő erősséggel szennyeződés miatt, illetve ha azok beállítása nem megfelelő.
  • Ha erős fény esik a kamerára. (Például napkeltekor vagy napnyugtakor közvetlen fény esik a gépjármű elejére.)
  • Ha a fényesség hirtelen megváltozik. (Például a gépjárművel alagútba hajt be vagy abból ki, híd alatt.)
  • Olyan területeken, amelyeken nem elérhető a navigációs rendszer lefedettsége.
  • Ha a navigációs rendszer adataihoz képest eltérés van, például az út irányának megváltozása. Buszok vagy teherautók előzésekor, amelyek sebességkorlátozást jelző matricákkal vannak ellátva.

A rendszer ideiglenesen nem elérhető

Ha a gépjárművel közvetlen napsütésben parkolt magas hőmérsékleti viszonyok között (kb. 40°C felett) es ezt követően indult el, előfordulhat, hogy a TSR rendszer automatikusan deaktiválóik.

Beépített segélyhívó rendszer

A gépjármű a 112-es hívószámon alapuló mentőszolgalat hívó rendszerrel van ellátva, amelyet a gépjárműben történő felhasználásra terveztek.

Ezzel közúti baleset eseten egy automatikus hívással értesíteni lehet a sürgősségi segély szolgálatok telefonközpontját. A rendszerrel manuálisan is lehet hívni a sürgősségi segély szolgálatok kezelőjét. A 112-es hívószámon alapuló szolgáltatás egy általános érdekű közszolgáltatás és díjmentesen használható.

Ha a légzsák vezérlő egysége ütközést érzékel, a rendszer automatikusan segély hívást indít a 112-es központba. Ezzel egy időben a gépjármű információk is továbbításra kerülnek.

Nissan Juke Holttér figyelmeztető (BSW)

és az intelligens holttér beavatkozó rendszerek

A holttér figyelmeztető (BSW) és az intelligens holttér beavatkozó rendszerek figyelmeztetik a vezetőt a párhuzamos sávban közlekedő járművekre sávváltáskor. A BSW rendszer szenzorokat használják, amelyek a hátsó lökhárító közelében vannak felszerelve. Érzékelik a szomszédos sávban haladó gépjárműveket.

A szenzorokon felül az intelligens holttér beavatkozó rendszer egy kamerát is használ, ami a szélvédő mögé van felszerelve. Figyeli a forgalmi sávot, amelyben a gépjármű halad. A szenzorok a gépjármű bármelyik oldalán kepések a másik gépjárművet érzékelni az érzékelő zónán belül. Ez az érzékelő zóna a külső tükrök vonalától kezdődik és körülbelül 3 m-re nyúlik túl a gépjármű hátulján és az oldalan. A BSW rendszer csak kb. 32 km/h felett működik. Ha a rendszer gépjárművet érzékelő a zónában, a BSWLED visszajelző lámpa világít. Ha a vezető ilyenkor hozza működésbe az irányjelzőt, figyelmeztető hang szólal meg (kétszer) egymás után és a BSW LED visszajelző villog.

Az intelligens holttér beavatkozó rendszer kb. 60 km/h sebesség felett működik. Ha a radar gépjárművet érzékel az érzékelési zónában és a gépjármű megközelíti a sáv elválasztó vonalat, a rendszer (háromszor) hallható figyelmeztetést ad. Villogtatja a BSW LED visszajelző lámpát, és enyhén működésbe hozza a fékeket az egyik oldalon egy rövid időre, így segítve elő a gépjármű visszatérését a forgalmi sávba. Az intelligens holttér beavatkozó rendszer hangjelzést ad. Felkapcsolja vagy villogtatja a BSW LED visszajelzőt, meg akkor is, ha a BSW rendszer ki van kapcsolva.

Blokkolásgátló rendszer (ABS)

A blokkolásgátló rendszer (ABS) vezérli a fékeket, hogy a kerekek ne csusszannak meg erős vagy csúszós úton való fékezéskor. A rendszer érzékeli mind a négy kerék forgási sebességet. Eszerint változtatja a fék folyadék nyomását, hogy megelőzze a kerekek blokkolását és megcsúszását. Azáltal, hogy megelőzi a kerekek blokkolását, a rendszer segít a vezetőnek fenntartani az uralmat a jármű felett. Csökkenti a csúszós úton való kifarolást vagy megpördülést. A fék rendszer két különálló hidraulikus körrel rendelkezik. Ha az egyik fékkör működésében hiba lép fel, két kerék még mindig fékezhető.

Nissan Juke Hybrid

2022-ben érkezik az új Nissan Juke Hybrid. Benzin-elektromos meghajtás érkezik a kategória meghatározó Nissan Juke, 118 g/km CO2-kibocsátással és 40 százalékos hatékonyságnövekedéssel.

A japán cég szállítja a motort és a motort, míg a Renault a sebességváltót, a nagyfeszültségű, 15 kW -os indító-generátort és az 1,2 kWh-s vízhűtéses akkumulátort.Jobb hatékonyság és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás. 92 lóerős 1,6 literes benzinmotor 48 lóerős villanymotorral, így összesen 140 lóerős. A Nissan takarékossági mutatója 54 mpg, míg a CO2-kibocsátás 118 g/km-ben van korlátozva. Kívülről a hibrid nem fog túlságosan különbözni a benzinmotoros Juke-tól.

A lökhárító alatti karosszéria aerodinamikusabbá, jobb légáramlással és csökkentett légellenállással készült. Az első ajtókon és a csomagtérajtón hibrid jelvények jelennek meg, az első hűtőrácson pedig az új Nissan logó és a fekete fényes anyag látható, ahogyan a nagyobb Nissan Qashqai esetében is látható.

A Nissan szerint a végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25 százalékkal erősebb, mint a jelenlegi Nissan Juke benzines opció, miközben városi vezetés közben 40 százalékkal, kombinálva pedig 20 százalékkal hatékonyabb.  A nagyon kis akkumulátor ellenére a Nissan azt állítja, hogy tesztelők 80 százalékát sikerült elérniük elektromos autó üzemmódban a városokban. 

A Nissan Juke Hybrid hajtásláncának talán legérdekesebb eleme a sebességváltó. Ez egy alacsony súrlódású automata sebességváltó. A sebességváltó négy ICE- és két EV-fokozat között válthat. A két villanymotor együtt szinkronizálja a sebességfokozatokat, összekapcsolt és érzékeny gyorsulást biztosít. 

A Renault Clio technológiájához hasonlóan az elektromos motort 1,2 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátor táplálja, míg a két erőforrás egy okos kuplung nélküli automata váltót hajt. Forrás: nissan.hu

Hozzászólások lezárva.